JUX

Print Friendly, PDF & Email

optimeerimine

Kujutage ette et te lähete raamatukokku, kus on palju raamatuid, ning te soovite raamatut näiteks lastehaiguste kohta. Teenindaja juhatabki teid viiendal korrusel kuuendasse saali, neljanda riiuli juurde ja ülteb OTSI ISE, siin on kõik meditsiiniteemalised raamatud.

Tänapäeval oleks väga oluline et sinu sait oleks "kliendile" ehk külastajale väga selgesti arusaadav. Seal võiks olla ilusaid pilte ja kõik kergesti kättesaadav - kuid samas sa pead arvestama olukorraga, et see "klient" sinu kodulehele tuleks - peab ta selle enne leidma, ning koht kust ta seda tavaliselt otsib ongi otsingumootor näiteks GOOGLE, BING mõni vaatab isegi NETI-st.

Selleks et GOOGLE oskaks teie potensiaalsele kliendile teie kodulehte välja pakkuda loeb nüüd kõige rohkem POPULAARSUS ja USALDUSVÄÄRSUS. Mida rohkem "kliente" sinu saidil käib ja mida kauem nad seal on - seda usaldusväärsem on sinu koduleht.

Kui te kirjutate näiteks kodulehele:
Pakume reisijateveo teenust mugava kahekümnekohalise bussiga. Siis on see sait väga lihtne (selliseid saite muide on), "klient tuleb" loeb selle teksti 5 sekundiga läbi ja paneb kinni. Otsingumootor aga arvab - et ta ei leidnud sealt saidilt mitte midagi põnevat - ning see koduleht läheb robotile kirja kui VÄHEPOPULAARNE JA EBAUSALDUSVÄÄRNE. Ning vaevalt - see firma endale palju kliente saab, kui ta ei kasutaks "täiendavaid nõkse!"

Selleks et kodulehekülg oleks populaarne peavad täidetud 5 põhipunkti:
1. MÄRKSÕNAD
2. PEALKIRI
3. VIITAMISED, EHK LINGID (sisse)
4. VIITAMISTE EHK LINKIDE MÄRKSÕNAD (välja)
5. REPUTATSIOON ehk USALDUSVÄÄRSUS ja POPULAARSUS

Kõik sellised asjad pannakse "logidesse" ehk kodulehe registritesse kirja ning seda kontrollib ka "robot" ehk google otsingomootor, kes siis igas oma alamserveris moodustab vastava registri. See tähendab et Eestis võib olla kõik väga hästi, aga kui lähed Lätti või Soome - on jälle "valed arusaamad".

Sageli on üks suurimaid vigu - mida tehakse kodulehe valmistamise juures kasutatakse asendsõnasid MEIE või TEENUSED.

Kui robot vaatab teie kodulehe menüü pealkirja - siis on seal TEENUSED ja veel 500000 kodulehel on sõna TEENUSED. Kui te aga olete näiteks hoopis autoremondi töökoda ja soovite teostada autodele remonti - siis oleks palju kasulikum kui teil oleks pealkirjaks AUTOREMONTja kui te selle sõna otsingumootrisse näiteks GOOGLE panete, näete kohe - et kõige esimesel firmal, mis välja prantsatas oli pealkirjaks AUTOREMONT, VÄRVIMISTÖÖD (oota - aga meie pakume ju kah värvimistöid - tähendab TEENUSED ei ole alati see õige sõna kodulehele külaliste meelitamiseks, vaid pealkirjad peaksid olema täiesti ärilised - ehk sellised mis hakkavad tulevikus ettevõtte kasumit tegema!

mbl juxnet

Print Friendly, PDF & Email